First week in Australia - Reisverslag uit Sydney Central Business District, Australië van Peter Krämer - WaarBenJij.nu First week in Australia - Reisverslag uit Sydney Central Business District, Australië van Peter Krämer - WaarBenJij.nu

First week in Australia

Door: Peter Krämer

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 September 2014 | Australië, Sydney Central Business District

De week met activiteiten met andere backpackers is aangebroken, eindelijk! Nog een beetje vermoeid van de reis ben ik 's ochtends vroeg opgestaan om op tijd te zijn voor de meet & greet met alle backpackers. Deze dag was het jammer genoeg slecht weer, ja ook dat kan in Australië. Het was meteen een stortbui met onweer en harde wind. Er stond voor deze dag nog een citywalk gepland, dus ik was wel benieuwd hoe ze dat wilden gaan doen met al die harde regen. Om het maar meteen te vertellen, ging de citywalk gewoon door. Er werd nog wel even gewacht tot het wat minder regende en daarna begon de citywalk. Dit stelde eigenlijk weinig voor omdat ik dit al had gelopen op de eerste dag toen ik aan kwam, niets nieuws dus voor mij. Toch werd het halverwege afgebroken, omdat het toch echt te slecht weer was. Er werd een vervangende activiteit bedacht en we gingen met z'n allen bowlen. Die avond hadden we een gezamenlijk diner beneden bij de bar, het was weer patat en pizza. Daar dronken we nog een aantal drankjes en dat was het voor die dag.

De volgende dag was er een info sessie waarbij er werd verteld welke dingen er allemaal gedaan kon worden en ze gaven wat handige tips voor bij het zoeken naar werk. Na deze bijeenkomst stond de harbour cruise gepland. Dit was erg mooi, want de eerste dag stond ik op de harbour bridge en nu vaarde ik er onderdoor. Zo had ik weer een ander uitzicht op de brug, de skyline en het opera house. Tijdens deze cruise stopte de boot, waarbij er gezwommen kon worden. Dit was voor mij de eerste keer zwemmen in Australië! Dichtbij was een klein strandje en daar zwom ik samen met een paar andere naar toe. Toen ik daar op het strand stond kwam in mijn gedachten op dat veel mensen dit uitzicht alleen maar op een afbeelding hadden gezien en dat dit wel echt bijzonder was om daar te staan, daar genoot ik op dat moment van!

Ondertussen was het alweer zaterdag en voor deze dag was de beach tour gepland. Deze tour begint bij Coogee beach en eindigt bij Bondi beach. Dit was gelukkig eens wat anders dan alle gebouwen en drukte in het centrum van Sydney. Dit gaf ook gelijk rust en ik kon fijn van me af kijken en genieten van het uitzicht op de zee waarbij het water hard tegen de rotsen aan sloeg en hoog in de lucht vloog, erg mooi! Bij Bondi beach ben ik voor de tweede keer gaan zwemmen. Het grappige was dat ik nu het bondi rescue team aan het werk zag, wat ik al eens eerder op discovery channel had gezien. Ik ben er zelf achter gekomen dat deze mensen wel echt belangrijk zijn, want in dat kleine stukje in de zee waar zij zicht op houden waar mensen kunnen zwemmen kan de zee ook erg gevaarlijk zijn. Ik kon voelen dat er sterke stromingen waren en op het stukje dat was uitgezet tussen de vlaggen, waren zandbanken wat het voor de mensen veilig er maakte om daar te zwemmen. Toch ondervond ik zelf dat de zee daar soms echt krachtig was en ik merkte al gauw wie daar de baas was. Verder die nacht stond er een kroegentocht gepland. Dit stelde niet erg veel voor en het herinnerde aan eerdere vakanties met vrienden wat erg vergelijkbaar was met een welkomstdrankje. Het reizen naar de verschillende kroegen vond plaats in een partybus, dit was wel één groot gekkenhuis. Ik keek uit het raam van de bus en keek naar alle mensen op straat die naar onze bus stonden te kijken, erg grappig om te zien hoe zij verrast opkeken door het geluid van de muziek en het geschreeuw in de bus.

De rest van de week stond in het teken van het basecamp ten noorden van Sydney in Port Stephens. Daar zou ik verblijven voor 3 dagen. Bij aankomst hoorde ik meteen een apart soort geluid. Het bleek een kookaburra te zijn, die maken een soort aapachtig lachend geluid en dat klinkt best hard. Anderen vonden het klinken als een aap en begonnen die vogel een 'monkeybird' te noemen. Het was een mooie plek om te verblijven. Ik sliep in een kamer met 6 anderen. Voor deze dag stond niet veel meer gepland en 's avonds ging ik met de hele groep (30 mensen) naar het strand. Daar zouden we een kampvuur maken en wat gaan drinken, alleen er stond te veel wind om een kampvuur te maken. Ik werd midden in de nacht wakker en het was echt koud. Ik heb toen maar een trui aangedaan en ben daarmee gaan slapen. Buiten hoorde ik soms nog die kookaburra geluid maken, wat een herrie als je wil gaan slapen, haha!

De tweede dag op basecamp ging ik met de groep rijden met een 4WD (fourwheeldrive) in de duinen, wat erg leuk was maar ook heel kort. Ik zat in een bus en dat gaf niet echt een veilig gevoel, want ik zat hoog en dat schommelde nogal heen en weer door de hoge duinen. Een paar keer gingen we van een hele steile afdaling af, alsof je dan in de afgrond kijkt. Een beetje spannend dus, maar wel erg leuk om mee te maken! We reden door naar de plek waar we gingen sandboarden. Dit was een mooie ervaring en ik was blij dat ik een tshirt aan had anders had ik een gratis bodyscrub erbij gekregen. De afdaling ging erg snel en het was vermoeiend om weer die steile duinen op te rennen met sandboard onder mijn arm. De man van het sandboarden waxte mijn board nog een keer in, omdat ik steeds sneller ging dan mijn eigen board en vloog er dan overheen. Na het inwaxen ging ik sneller van de duin af en bleef ik op mijn board liggen. Ook deze avond ging ik weer met de hele groep naar het strand. Het was warmer dan de avond er voor, ook was er bijna geen wind dus er kon een kampvuur gemaakt worden. Met zijn allen zaten we gezellig rond het vuur en dronken wat en luisterden naar de muziek.

Bij de derde en laatste dag van het basecamp ging ik samen met de anderen op een 'dolfin cruise'. Ik had nog nooit eerder dolfijnen gezien, dus voor mij was het wel een bijzonder moment. Het was mooi om te zien hoe speels de dolfijnen door het water aan het bewegen waren! Dit was meteen ook de laatste activiteit van de dag en daarna zou ik weer terug gaan naar het 'wakeup hostel'. Ik had samen met 4 andere Nederlanders (Robin, Sander, Lesley en Stijn) geregeld dat we dit keer samen op een kamer konden zitten. Bij aankomst bij het hostel bleek het toch anders dan gepland en dat was wel even flink balen. We zaten allemaal op een andere kamer en ik zat zelf helemaal alleen op een nieuwe kamer met 9 anderen. Dit was niet zo handig omdat we hadden afgesproken om samen de was te doen. Maar nu zaten we allemaal op een andere kamer dus dat was een stuk lastiger. Gelukkig hebben we elkaars nummer en hebben we uiteindelijk alles samen kunnen wassen, wat alweer wat scheelt in de kosten.

Die avond hadden we afgesproken om gezamelijk wat te gaan eten met alle mensen waar we de afgelopen dagen mee samen waren. Dit was nog even gezellig want zo waren we weer met z'n allen bij elkaar.

Ik verblijf op het moment nog 1 nacht in het 'wakeup hostel'. Daarna ga ik naar een wat rustiger gebied in de buurt van Coogee beach. Daar is het hostel wat goedkoper en ben ik even weg uit de drukte van het centrum van Sydney.

  • 01 Oktober 2014 - 08:20

    Jacqueline Krämer :

    Het Peter ,mooi verhaal, blijf schrijven, ik kijk er weer naar uit om wat van je te horen,groetjes

  • 01 Oktober 2014 - 14:16

    Irma Döring:

    Prachtig! Wordt hopelijk vervolgd.. je hebt nu al fans! Veel plezier, de komende tijd...
    groetjes...ulli en irma

  • 03 Oktober 2014 - 17:02

    Cynthia:

    Erg leuk Peter! Enjoy :)

  • 04 Oktober 2014 - 22:40

    Ruud Hendrixen :

    Gaaf peter,
    Geniet er van en natuurlijk blijf je volgen.

  • 14 Oktober 2014 - 18:18

    Rita En Ben:

    Hoi peter mooi verhaal leuk om te lezen geniet er van groetjes rita en ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney Central Business District

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2015

Christmas and New Years Eve!

10 November 2014

Working in Australia

16 Oktober 2014

From Sydney to Brisbane to Thulimbah

30 September 2014

First week in Australia

23 September 2014

Aankomst in Sydney!
Peter

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 3424

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: